Impact maken door sociaal in te kopen

Impact maken door sociaal in te kopen

Samen meer impact creëren! Dat was het doel van de Buy Social Sessie tijdens het gemeentecongres op 14 september jl. De sessie bracht inkopende bedrijven en sociaal ondernemers uit de regio met elkaar in contact.

Geïnspireerd door de ‘best practice’ van Maas en Heilige Boontjes, stelden een tiental sociaal ondernemers* uit de regio (of die in Den Haag actief willen worden) zich voor aan de aanwezige (semi-) publieke en private organisaties. Ook deze organisaties** gaven kort aan waar hun behoeftes liggen op het gebied van inkoop.

Vervolgens was er ruimte om in 1 op 1 gesprekken eventuele samenwerking te verkennen. Dit leverde de sociaal ondernemers diverse bruikbare contacten op!

Een volgend Buy Social Event staat gepland op dinsdagmiddag 12 december. Dan zal een nieuwe selectie van sociaal ondernemers zich voorstellen aan potentiële klanten.

*          Sociaal ondernemers: Carapaxit, Chain Logistics, Fairmail, Green Gift Box, Greenfox Social Return, Happy Tosti, I-did, Instock, Nelis en Studeren en Werken op Maat.

**          Inkopende organisaties: ABN Amro, Aegon, Haagse Hogeschool, Haag Wonen, Haagse Hotelschool.nl, Middin, Ministerie van SZW en Shell.

Gepubliceerd op: 24 - 10, 2017

Laatst gewijzigd op: 28 - 10, 2017

comments powered by Disqus