15 november 2018

Lancering Leergang Social Buying

Uitnodiging: Maak kennis met de Leergang Social Buying

Wil jij meer weten over sociaal inkopen? Wat is het en vooral, hoe doe je het? Kom op donderdagmiddag 15 november naar De Werkfabriek en maak kennis met de Leergang Social Buying.

Sociale ondernemingen hebben een maatschappelijke missie en zoeken duurzame innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen zoals langdurig werklozen aan het werk helpen. Hoe meer omzet, hoe meer impact kan worden gemaakt. De Leergang helpt inkopers uit de private en publieke sector bij sociaal inkopen.

Programma

Anne Wagemans (FMO) vertelt hoe je De Sustainable Value Analysis Tool (SVAT) inzet om er waarde mee te creëren in je organisatie en Kim Schofaerts maakt je wegwijs in de regelgeving omtrent social return vanuit de overheid.

Sociaal ondernemer Ian Smeyers, directeur van Nelis Company, geeft een presentatie en beantwoord vragen. In de middag wordt de leergang officieel gelanceerd en na afloop is gelegenheid om na te praten tijdens de netwerkborrel, georganiseerd door Social Buying Academy en Social Hub van de gemeente Den Haag.

Lees het hele programma hier.

The Impact Days

De lancering Leergang Social Buying vindt plaats tijdens The Impact Days, een bewustzijnscampagne van de G4 om sociaal ondernemerschap en sociaal inkopen te stimuleren en op de kaart te zetten.

Gedurende de campagne worden er op 15, 16 en 17 november in de vier steden allerlei activiteiten georganiseerd door sociaal ondernemers, organisaties en de gemeenten. Op deze manier verleiden we consumenten en organisaties om hun euro uit te geven bij sociale ondernemingen. Want door bij te dragen aan een eerlijke en duurzame wereld krijgt iedereen meer waarde voor zijn geld.

Aanmelden

Aanmelden kan hier.

Gepubliceerd op: 05 - 11, 2018

Laatst gewijzigd op: 05 - 11, 2018